Flott tilbakemelding

Vi setter alltid pris på feedback fra våre kunder, men også spesielt en slik tilbakemelding, som forteller hvilken forskjell Picasso Digital og Mona har gjort for arbeidsgleden på et mindre hotell i Norge.

Uttalelsen kommer fra Else fra flotte Dølen Hotel i Norge. 


Se deres hjemmeside her.

For vårt lille hotell med kun 12 rom var vi ikke helt overbevist om at en digitalisering av inn- og utsjekk nødvendigvis ville være en super ide.

Vi tok heldigvis feil!

Etter å ha fornyet oss med digital innsjekk og utsjekk via Mona assistent så har vi fått en annerledes arbeidshverdag. Vi har nå mye bedre tid til gjestene våre i frokostsalen da utsjekk i stor grad gjøres av gjestene selv da de betaler for sitt opphold via lenken som «Mona» sender på SMS.

Vi trenger ikke å øke bemanningen i sommersesongen da det er mye mer sømløs utsjekk. Tidligere opplevde vi å løpe mellom fresende speilegg og utålmodige gjester med klirrende nøkler – nå vinker vi blidt adjø fra grillen og fortsetter å servere gjestene som enda ikke har reist.

Vi trenger heller ikke full bemanning av resepsjon på kveldstid som før. I lavsesong måtte vi holde oss klare til å rykke ut på ettermiddag / kveld for de gjestene som skulle sjekkes inn, og vi måtte vente til sene kvelden på de som meldte sen ankomst.

Nå sørger vi bare for at informasjon er korrekt i picasso – så som navn og mobilnr, og gjestene får en pinkode til dørene og sjekker seg inn selv.

Skal de ha faktura fikser vi det i etterkant.

Eventuelle drop in gjester som bestiller rom sent – får vennlig beskjed om å gjøre dette via vår hjemmeside. Da får de sms med betalingslink og pin kode etter å ha betalt. Vi er sikre på at gjestene gjør opp for seg, og gjestene kan sjekke inn når det passer dem best.

Vi har fått en helt ny hverdag på det lille hotellet vårt – og det føles trygt og godt å la Mona ta kontrollen i stille perioder, så kan vi selv ta en tur i skauen med bikkjene våre – vel vitende om at gjestene kommer på plass innomhus som de skal.

Else Haugland
Daglig leder, Dølen Hotell