

Profesjonelt samlet styringssystem
for alle medarbeidere
Picasso Digital Pro er Nordens mest populære alt-i-ett hotell-, CRM- og restaurantsystem, og med god grunn!

Rombooking
Techotel Picasso Digital er intuitiv og lett å jobbe med. Velg datoen i kalenderen, marker romtype eller romnummer de datoer du ønsker å reservere rommet og reservasjonen er opprettet. Picasso Digital sender bekreftelse via Word eller Outlook. Kundens adresse flettes inn og systemet utskriver og arkiverer bekreftelsen.
Velg en dato i kalenderen og Picasso Digital endrer samtlige oversikter i systemet til valgte dato. Se på de aktuelle oversikter med gjesters navn og hvor lenge de skal bo. Ønsker du å endre ankomst- eller avreisedato, dra lett bookingen til den valgte datoen i kalenderen.
Fargene i oversikten indikerer om reservasjonen er bekreftet, gjesten ankommet eller avreist.
Lokalebooking
Picasso Digital gjør det til en lek å booke møter. Dere har alltid en kalender for hånden. Book servering via forutbestemte pakker/produkter eller ved å legge direkte inn i feltet for arrangement.
Picasso Digital viser en oversikt over hva slags AV-utstyr som er ledig før dere booker det. Velg dato, trekk bortover i lokaleoversikten og reservasjonen er opprettet. Oversikten er oppdelt i minutter og timer.


Appetite-kasse
Appetite er en restaurant- og resepsjonskasse med innebygd bordbooking, e-mail, ToDo-oppfølgingskalender og kundekartotek.
Et utradisjonelt restaurant- og kassesystem som læres å betjenes på 10 minutter. Appetite inneholder lagerstyring på ferdigvarer, samt en rekke salgs- og avansestatistikker, et ubegrenset antall varer og PLU numre.
Dere henter frem kunder og faktura direkte fra kundekartoteket og overfører til en rekke regnskapssystem.
Appetite betjenes med Touch screen, alminnelig PC-tastatur eller mus. Dere har dessuten fritt valg i design av regninger.
Mona - din digitale assistent
- Mona administrer alle typer reservasjoner
- Kontrollerer betalingsmåte mot kundekartotek ved opprettelse, inn- og utsjekk
- Sender bekreftelse med informasjon om innsjekk på SMS og mail m/u betalingslink
- Kontrollerer forskuddsbetaling eller debitorbetaling før innsjekk
- Mottar betaling ved utsjekk via kredittkort, faktura eller EHF-faktura
- Sender SMS og mail til hotellet vedr. problemer med utsjekk
- Sender informasjon til rengjøringsapp om at rommet er utsjekket og skittent
- Tilbyr gjesten upsale på rommet
- Mona trekker betalingsautorisasjon hos NETS
- Håndterer gjestepreferanser mht. romtype og romnummer
- Mona ber om full betaling for OTA reservasjoner
- Håndterer din bonusklubb
- Oppretter navneliste
- Forhåndsposterer eller etterfakturerer for longstay
- Mona sender registreringskort til gjesten før opphold
- Betaling av rommet med delregning, kredittkort eller fakturering
- Digital nøkkelutlevering


MIS / CRM
Picasso Digital MIS
MIS, Markedsinformasjonssystem, kalkulerer verdien av alle reservasjoner og presenter det grafisk. MIS forteller i god tid hvordan sesongen former seg.
Picasso Digital CRM
CRM, Customer Relation Management, inneholder en detaljert kundedatabase. Dere har mulighet til å velge blant mange forskjellige parametere for uttrekk. Ønsker dere f.eks. å kontakte utvalgte kunder, henter dere adresser direkte inn i Word eller Outlook. Dere har mulighet for å lage topplister sortert på ulike parametere.
Ved å dra en kundes navn til kalenderen, ser man i ToDo hva som er avtalt med kunden og når en evt. skal møtes igjen.
Rapporter
Picasso Digital tilbyr et stort utvalg av rapporter:
Velg en rapport med et museklikk og dra bortover til en dato i kalenderen. Picasso Digital viser rapporten for den valgte dato på skjerm, skriver den ut eller sender den via Outlook.
- Ankomst-, rengjørings og avreiselister
- Beleggstatistikk og SSB statistikk
- Depositum og provisjonslister
- En samlet ukeplan over arrangementer
- Tydelige servitør- og kjøkkenlister
- Detaljert konferanseoversikt
- Rengjørings- og mangellister m.m.


ToDo-kalender
ToDo rydder skrivebordet for gule Post-it lapper.
ToDo er en kalender integrert i Picasso Digital. Den holder styr på deres reservasjoner, kunder, leverandører, personale samt egne oppgaver.
ToDo sender beskjeder internt i hotellet.
Hver medarbeider har sin egen kalender. Skriv f.eks. en beskjed til kjøkkensjefen og ToDo viser beskjeden med det samme når kjøkkensjefen åpner sin ToDo-kalender i Picasso Digital.
ToDo er deres interne kommunikasjonssystem der Outlook er deres eksterne.
Hvordan større inntjening?
Ved å få mer ut av tiden deres!
Noen eksempler fra Picasso Digital:
- Yield Management til optimering av rompriser
- Salgsoppfølgingssystem med direkte fletting til Word
- Moderne internettbooking
Den digitale assistenten - Mona løser en rekke resepsjonsoppgaver automatisk
- Faktura, Miljø- og avbestillingstillegg
- Funksjoner ligger alltid for hånden når man har bruk for dem
- Bekreftelser og salgsbrev trekkes inn i Outlook, Word eller Excel ved et museklikk
- Oversiktlige lister og regninger


Tekniske data
Picasso Digital er bygget opp rundt Microsoftstandarder som:
• MS Word
• MS Excel
• MS Outlook
• MS Windows 10/11
• MS SQL Server ver. 2016
• MS terminalserver ver. 2019
Overstående er registrerte trademarks som tilhører Microsoft
Skriv eller ring til oss
om du vil høre mer om Picasso Digital