Profesjonelt samlet styringssystem
for alle medarbeidere

Picasso Digital Pro er Nordens mest populære alt-i-ett hotell-, CRM- og restaurantsystem, og med god grunn!

Rombooking

Techotel Picasso Digital er intuitiv og lett å jobbe med. Velg datoen i kalenderen, marker romtype eller romnummer de datoer du ønsker å reservere rommet og reservasjonen er opprettet. Picasso Digital sender bekreftelse via Word eller Outlook. Kundens adresse flettes inn og systemet utskriver og arkiverer bekreftelsen.

Velg en dato i kalenderen og Picasso Digital endrer samtlige oversikter i systemet til valgte dato. Se på de aktuelle oversikter med gjesters navn og hvor lenge de skal bo. Ønsker du å endre ankomst- eller avreisedato, dra lett bookingen til den valgte datoen i kalenderen.

Fargene i oversikten indikerer om reservasjonen er bekreftet, gjesten ankommet eller avreist.

Lokalebooking

Picasso Digital gjør det til en lek å booke møter. Dere har alltid en kalender for hånden. Book servering via forutbestemte pakker/produkter eller ved å legge direkte inn i feltet for arrangement.

Picasso Digital viser en oversikt over hva slags AV-utstyr som er ledig før dere booker det. Velg dato, trekk bortover i lokaleoversikten og reservasjonen er opprettet. Oversikten er oppdelt i minutter og timer.

Appetite-kasse

Appetite er en restaurant- og resepsjonskasse med innebygd bordbooking, e-mail, ToDo-oppfølgingskalender og kundekartotek.

Et utradisjonelt restaurant- og kassesystem som læres å betjenes på 10 minutter. Appetite inneholder lagerstyring på ferdigvarer, samt en rekke salgs- og avansestatistikker, et ubegrenset antall varer og PLU numre.

Dere henter frem kunder og faktura direkte fra kundekartoteket og overfører til en rekke regnskapssystem.

Appetite betjenes med Touch screen, alminnelig PC-tastatur eller mus. Dere har dessuten fritt valg i design av regninger.

Mona - din digitale assistent

  • Mona administrer alle typer reservasjoner
  • Kontrollerer betalingsmåte mot kundekartotek ved opprettelse, inn- og utsjekk
  • Sender bekreftelse med informasjon om innsjekk på SMS og mail m/u betalingslink
  • Kontrollerer forskuddsbetaling eller debitorbetaling før innsjekk
  • Mottar betaling ved utsjekk via kredittkort, faktura eller EHF-faktura
  • Sender SMS og mail til hotellet vedr. problemer med utsjekk
  • Sender informasjon til rengjøringsapp om at rommet er utsjekket og skittent
  • Tilbyr gjesten upsale på rommet
  • Mona trekker betalingsautorisasjon hos NETS
  • Håndterer gjestepreferanser mht. romtype og romnummer
  • Mona ber om full betaling for OTA reservasjoner
  • Håndterer din bonusklubb
  • Oppretter navneliste
  • Forhåndsposterer eller etterfakturerer for longstay
  • Mona sender registreringskort til gjesten før opphold
  • Betaling av rommet med delregning, kredittkort eller fakturering
  • Digital nøkkelutlevering

MIS / CRM

Picasso Digital MIS

MIS, Markedsinformasjonssystem, kalkulerer verdien av alle reservasjoner og presenter det grafisk. MIS forteller i god tid hvordan sesongen former seg.

Picasso Digital CRM

CRM, Customer Relation Management, inneholder en detaljert kundedatabase. Dere har mulighet til å velge blant mange forskjellige parametere for uttrekk. Ønsker dere f.eks. å kontakte utvalgte kunder, henter dere adresser direkte inn i Word eller Outlook. Dere har mulighet for å lage topplister sortert på ulike parametere.

Ved å dra en kundes navn til kalenderen, ser man i ToDo hva som er avtalt med kunden og når en evt. skal møtes igjen.

Rapporter

Picasso Digital tilbyr et stort utvalg av rapporter:

Velg en rapport med et museklikk og dra bortover til en dato i kalenderen. Picasso Digital viser rapporten for den valgte dato på skjerm, skriver den ut eller sender den via Outlook.

  • Ankomst-, rengjørings og avreiselister
  • Beleggstatistikk og SSB statistikk
  • Depositum og provisjonslister
  • En samlet ukeplan over arrangementer
  • Tydelige servitør- og kjøkkenlister
  • Detaljert konferanseoversikt
  • Rengjørings- og mangellister m.m.

ToDo-kalender

ToDo rydder skrivebordet for gule Post-it lapper.

ToDo er en kalender integrert i Picasso Digital. Den holder styr på deres reservasjoner, kunder, leverandører, personale samt egne oppgaver.

ToDo sender beskjeder internt i hotellet.

Hver medarbeider har sin egen kalender. Skriv f.eks. en beskjed til kjøkkensjefen og ToDo viser beskjeden med det samme når kjøkkensjefen åpner sin ToDo-kalender i Picasso Digital.

ToDo er deres interne kommunikasjonssystem der Outlook er deres eksterne.

Hvordan større inntjening?

Ved å få mer ut av tiden deres!

Noen eksempler fra Picasso Digital:

  • Yield Management til optimering av rompriser
  • Salgsoppfølgingssystem med direkte fletting til Word
  • Moderne internettbooking
    Den digitale assistenten
  • Mona løser en rekke resepsjonsoppgaver automatisk
  • Faktura, Miljø- og avbestillingstillegg
  • Funksjoner ligger alltid for hånden når man har bruk for dem
  • Bekreftelser og salgsbrev trekkes inn i Outlook, Word eller Excel ved et museklikk
  • Oversiktlige lister og regninger

Tekniske data

Picasso Digital er bygget opp rundt Microsoftstandarder som:

• MS Word
• MS Excel
• MS Outlook
• MS Windows 10/11
• MS SQL Server ver. 2016
• MS terminalserver ver. 2019

Overstående er registrerte trademarks som tilhører Microsoft

Skriv eller ring til oss
om du vil høre mer om Picasso Digital